Snabb leverans
Låga priser
Säker betalning
Nöjd-kund-garanti

Köpvillkor

100% nöjd-kund-garanti

Är du nöjd är vi nöjda. Du kan känna dig helt trygg när du handlar från oss eftersom alla våra produkter har 100% Nöjd-kund-garanti.

Garantin innebär att om du inte skulle vara nöjd med ditt köp kan du returnera varan inom 60 dagar och få hela köpesumman tillbaka, utan diskussion. Garantin gäller även om varan är delvis använd. Bifoga köpekvittot. Du behöver inte förklara varför du returnerar varan, skriv bara att du inte är nöjd och vill ha pengarna tillbaka. Returnera varan till oss med Posten Företagspaket, eller lämna personligen till vår butik i Borlänge, inga andra leveranssätt accepteras. Kunden står för returkostnaden.

Reklamation

Om du inte är nöjd med varan skall du omgående meddela oss per mail till: order@halsokosthuset.se
Hälsokosthuset står för returfrakten för godkända reklamationer, då skickar vi dig en returfraktsedel.

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt. Returnera varan till oss med Företagspaket, eller lämna personligen till vår butik i Borlänge, inga andra leveranssätt accepteras. Kunden står för returkostnaden. Adress: Hälsokosthuset, Hugo Hedströms väg 10, 78172 Borlänge.

Snabb leverans

Beställ innan kl 13 måndag–torsdag och före kl 12 fredagar så skickar vi dina varor samma dag.

Fraktkostnad

Sverige: Order minst 499 kr är fraktfri. För order under 499 kr tillkommer 39 kr i fraktkostnad. Inom Sverige kan du också välja hemfrakt, för 99 kr tillägg.
Danmark och Finland: Alltid 199 kr i frakt.
Vi anlitar DB Schenker och DHL för alla leveranser. Du väljer i shopen vilken leverantör du vill ha, och du kan också välja vilket ombud. De levererar till sina ombud / utlämningsställen där du får hämta ditt paket. Du får avisering till din mobiltelefon. Har du ingen mobil kommer det avisering per post. Du måste hämta det inom två veckor, därefter går det i retur och det tillkommer kostnader.

 

Hemleverans

Vill du ha frakt hem till dörren så går det att välja. Pristillägg 99 kr. Bor du i villa kommer ditt paket att lämnas utanför din dörr utan något meddelande därom. Om du bor i lägenhet med olåst port lämnas paketet utanför din dörr alternativt innanför porten. OBS: bor du i lägenhet med låst port måste du ange portkoden på din beställning (i fältet "anteckningar" som du ser när du är i kassan). Misslyckas leveransen pga felaktig eller saknad leveransinformation, eller annan orsak som beror på kundens agerande debiteras kunden 400 kr för frakt och returfrakt.

Betalning med Nets

Du kan välja att få hem varan och i efterhand betala mot faktura eller delbetalning, alternativt att betala ordern direkt med kort eller Swish. För kunder i Danmark och Finland gäller inte fakturabetalning.

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU-rätt, ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga, utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.

Beställning

Om du är under 18 år måste du ha målsmans, dvs. förälders, tillstånd. Sådant tillstånd kan ges genom att en förälder skickar sitt uttryckliga tillstånd till oss med mail. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk eller annan skada kommer vi att kräva skadestånd.

Mervärdeskatt

Alla priser i webbutiken är inklusive moms.

Oavhämtad försändelse

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin eller smset. Du måste själv bevaka att du får leveransbesked via post eller sms. Har du inte fått något besked inom 7 dagar efter din order, skall du kontakta oss så att vi kan hjälpa dig få leveransbeskedet.

Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig 200 kr för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Outhämtat Efterkrav

Outhämtat efterkrav debiteras med 200 kr.

Ändring av beställning

Du kan göra ändringar i din beställning fram till dess att beställningen har effektuerats. Med effektuering menas att faktura eller frakthandling har skapats. Om ändringen godkänns av oss, och varan finns i lager, kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Det är inte möjligt att ändra en beställning när ordern har effektuerats. Självfallet kan order, som redan levererats ut från vårt system, därför inte ändras.
Kontakta oss på telefon 0243-211000 eller maila oss på order@halsokosthuset.se för att ändra din beställning

Avbeställning

En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse härom från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Efter denna tidpunkt är du skyldig att ta emot leveransen. Avbeställning av icke lagerförd vara som beställts eller tillverkats speciellt för dig, är inte möjlig, efter det att vi beställt eller påbörjat tillverkningen av varan/tjänsten.

Information och bilder

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Om det förekommer bilder i vår webbutik, ska de inte ses som exakta avbildningar av en viss vara.

Force Majeure

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

Tvist

Om du är privatperson, har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.

Sekretess- och integritetspolicy

Klicka här för att läsa vår policy >>

Hälsokosthuset

ägs och drivs av företaget High Tech Scandinavia AB, org.nr 556873-7927, vanligen kallat Hälsokosthuset. Vi finns på Hugo Hedströms väg 10, 781 72 Borlänge. Tel 0243-211000. Mail order@halsokosthuset.se

Hälsokosthuset

High Tech Scandinavia AB
Hugo Hedströms Väg 10
781 72 Borlänge

Org.nr: 556873-7927
Betala med Nets direkt eller faktura
Copyright © Hälsokosthuset. All Rights Reserved.
magnifiercross
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram